الحفاظ على الدخل

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on tumblr
Share on telegram
Share on whatsapp

✍🏿 أحمد محمد حامد

علشان تحافظ على ميزانيتك لازم تعمل حساب انك مش زى غيرك بمعنى 👇👇
ان ممكن تلاقى غيرك يشترى اشياء هى من وجه نظرك رفهيات … ولكن هي تعتبر اساسيات بالنسبه له بل ومن الضروريات كمان بس وفقا لاحتياجاته ودخله

وممكن انت تشترى اساسيات وضرورية بس بالنسبه لغيرك مش اساسية وحاجات رفاهية

المثل بيقول على قد لحافك مد رجليك
لكن فى الاقتصاد على قد احتياجاتك الاساسية افتح محفظتك
و طول مانت بتقلد غيرك الميزانية هطفرط من جيبك

حاجة كمان لست الكل👇👇
الحياه مش كلها أن طول مانا ماشي اشتري وان دا قمة الرفاهيه …. وان كده أنا مدلعه ولادي ومش حرماهم من حاجه مفيش حاجه في الدنيا اسمها طول مانا ماشيه اشتري

ولازم تتجنبي انك تستلفي خالص وقبل ماشتري حاجه
اشوف عندي بديل ليها ولا لاء ولو عندك بديل بلاش تشتري

لو عايز تعيش سعيد اقتصاديا عيش حياتك على مقاسك وارض بالمقسوم من رب العالمين

تابعونى فى القادم من خلال موقع اخبار مصر والشرق

قد يعجبك أيضًأ

Open chat
1
Scan the code
تواصل معنا